Een dagje vrij - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Flora Nacer - WaarBenJij.nu Een dagje vrij - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Flora Nacer - WaarBenJij.nu

Een dagje vrij

Door: Flora Nacer

Blijf op de hoogte en volg Flora

07 September 2014 | Spanje, Córdoba

Hola Guapas,
Vandaag heb ik mijn eerste vrije dag, en die breng ik door aan het zwembad. Het is 35 graden en ik loop bepakt met alles wat je nodig hebt voor een zwembad dagje richting de genoemde plek. Ik verwacht een overvol zwembad waar heel Cordoba komt afkoelen, tot mijn verbazing kom ik aan in een park vol met bomen met 3 zwembaden waarvan ik de blauwe bodems kan zien en een enkeling zich in het water laat zakken.
Zo blij als een kind kies ik het diepste zwembad uit en glijd ik het water in wat koud maar aangenaam aanvoelt. Ik zwem naar alle hoeken van het zwembad totdat ik mijn vermoeide benen voel protesteren. Daarna ga ik lekker in het gras liggen en lees wat informatie over het hotel waar ik werk, wat geen kwaad kan. Ik lees over de diversen kamers en de bijzondere historie van ons hotel, en dat het hotel in de toplijsten van de leading hotels in de wereld bovenaan staat, dat geeft me ondanks dat ik een kamermeisje ben toch een kick.
Na 30 minuten gebakken te hebben in het zonnetje ga ik op zoek naar een barretje, dit is best een opgave omdat het zwembad vrij afgelegen ligt. Opeens hoor ik geschreeuw, honden geblaf en de geur van het Mediterrane leventje. Ik plof neer op een stoel met een nevel spray op mijn hoofd en laat me verassen. Een heerlijk bord paella en een schaaltje met diversen kazen en brood komt mijn kant op.
Tijdens het eten kijk ik naar de kleine Spaanse bambinos die al vlotter praten dan hun ouders. En na een heerlijke maaltijd vraag ik om de rekening: uno euro y media (cuento?) uno euro y media. Ik verstond het goed vol schaamte leg ik 2.50 op de tafel waarvan 1 euro fooi is. De man ging half op zijn knieën, bedankte me meerdere malen en vol verwarring liep ik weg. Ik wist dat er recessie was in Spanje maar dit… Met 1 euro kan je in Nederland vrijwel niks behalve een euro knaller kopen vol met troep.
Ondertussen zit ik weer aan het zwembad en voel een ongekende rust over me heen komen. Dit mediterrane leventje bevalt me wel, alleen maar lachende, energieke en positieve mensen die mega lekker eten vrijwel gratis weggeven. Ben ik dan de welvarende Hollander? Of snap ik nu pas wat de woorden ‘leven’ en ‘genieten’ betekenen.
Bedankt Cordoba, you just gave me new meaning to words I thought I understood.
Ps. Ik heb een nieuwe kleine Spaanse vriendin erbij. Ze hielp mij met mijn snoepjes keuze toen ik ongegeneerd een zakje snoep ging halen. Ze keek naar boven en zei: je kan niet kiezen he terwijl ze een hele grote groene veter in haar mond propte. Laat mij maar en ze begon heel druk Spaans te praten tegen de verkoopster en wees wat gekleurde ‘chucherias’ aan. Ze leerde me ook meteen dat woord voor als ik een beetje serieus genomen wilde worden.
Toen ik de wc uitkwam stond ze daar met haar vriendinetjes en zei: Amiga es el servicio del hombres. En toen voelde ik me wel heel dom. Maar goed ik ben dan wel haar Amiga ook al zag ik in haar ogen dat ze medelijden met me had. En toen ik dan uiteindelijk klaar was met het gehang, zat ze bij de uitgang op een stoepje en zwaaide naar me hasta pronto amiga!

Beso,

Flora

  • 07 September 2014 - 20:53

    Mimi:

    Love it!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Flora

Halloo ik ben Flora, Vanwege mijn hotelschool studie heb ik de mogelijkheid veel van de wereld te zien en ik wil deze ervaringen graag met jullie delen. Ik vind dit een leuke manier zodat jullie precies weten wat ik doe en hoe ik alles ervaar. Mijn eerste reisje is naar Cordoba in het zuiden van Spanje. Reizen jullie mee? Gezellig! x

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 10289

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 16 Januari 2015

Cordoba

Landen bezocht: