Dag 1 vertrek naar Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Flora Nacer - WaarBenJij.nu Dag 1 vertrek naar Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Flora Nacer - WaarBenJij.nu

Dag 1 vertrek naar Cordoba

Door: Flora Nacer

Blijf op de hoogte en volg Flora

04 September 2014 | Spanje, Córdoba

Lieve volgertjes,

Vandaag vetrek ik naar Cordoba voor 5 maanden. Mijn Hotelschool stage wordt eindelijk realiteit. Wat deze maand en bijzondere stad mij gaan bieden is nog geheel onbekend. Ik vlieg nu richting Sevilla maar mijn gedachtes zwerven nog ergens in Den Haag. Bij mijn vrienden, vriendje en mijn moeder. Het idee dat ik ga leven in een totaal andere cultuur maakt me gespannen en nieuwsgierig.
Mijn stage vindt plaats in een Design Hotel ‘Hospes Palacio del Bailio’ in het hartje van Cordoba. Ik ga daar zowel het kamermeisje als de serveerster uithangen met als doel zo snel mogelijk spaans te leren en ook de cultuur te begrijpen. Ik verblijf in een flat in dezelfde straat 10 M afstand van het hotel waar een kamergenoot op me zit te wachten.. een ander mysterie.
In Cordoba schijnt het warm te zijn zo’n 40 graden dus ook dat is mijn kikkerlichaampje niet gewend maar goed aan alles kun je wennen dus wie weet zit ik over een paar weken wel met een winterjas aan in 20 graden.
Ik ben blij dat jullie meereizen ik denk dat dit het beste beschrijft hoe ik mijn reis hier beleef en ik denk dat jullie hier meer aan hebben dan een vluchtig skype gesprek eens in de twee maanden waarin ik eigenlijk veels te druk ben en maar zeg dat het mega leuk is maar dat er eten op me staat te wachten of iets in die trant. (begrijp me niet verkeerd belletjes zijn meer dan welkom) maar deze manier geeft me de tijd om het jullie beter te laten beleven.
Nu ondertussen in de Sneltrein die echt super luxe is (oh god ik heb denk ik een verkeerde genomen) in het vliegtuig was er nog minder service. Maar goed ik kom dan wel aan over 25 min. Op mijn eindbestemming waar alles echt begint. Ik voel me rustig en de mensen die ik tot nu toe heb gesproken zijn aardig en onverstaanbaar. Verder is het hier heeel erg goedkoop als je een Amsterdams leventje gewend bent dus ook dat is zeker niet verkeerd.

Nou mijn avontuurtje gaat beginnen, en zo ook de jouwe!

Xje van hier.

Flora

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Flora

Halloo ik ben Flora, Vanwege mijn hotelschool studie heb ik de mogelijkheid veel van de wereld te zien en ik wil deze ervaringen graag met jullie delen. Ik vind dit een leuke manier zodat jullie precies weten wat ik doe en hoe ik alles ervaar. Mijn eerste reisje is naar Cordoba in het zuiden van Spanje. Reizen jullie mee? Gezellig! x

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 10293

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 16 Januari 2015

Cordoba

Landen bezocht: